עיצוב אתר באמצעות צבעים הוא נושא שלם לחקור, עולם ומלואו. צבעים הם אחד הדרכים המשפיעים ביותר על עיצוב אתר. צבעים הם תקשורת, תפיסת עולם. כשגולש מבקר באתר שלנו, הוא מגבש כמעט מיידית רושם ותחושה על האתר. שימוש בצבעים בתחום עיצוב אתר יגרום לגולש להרגיש בנוח, רגוע ומלא אמון. שימו לב שאם תשנו את הצבע של האלמנטים הויזואליים, האווירה באתר לחלוטין תשתנה לחלוטין.
היום, אתרים שמכילים יותר מידי צבעים מכל הספקטרום "זוכים" לזמן תגובה הקצר ביותר מצד גולשים. לעומתם, עיצוב אתרי אינטרנט שנשען על רקע לבן עם שימוש במספר מועט של צבעים זוכה לתגובה הפוכה.
המשוואה היא פשוטה: ככל שיש פחות רעש צבעוני, פחות צבעים, כך זמן השהייה באתר הוא גבוה יותר. יש גם יוצא מן הכלל: ישנם אתרים שמכוונים לקהל של ילדים קטנים כמו אתרים של צעצועים, שמשתמשים בקשת רחבה של צבעים, אך מדובר בשוק יחסית קטן.
הסיבה לכך שבתחום של עיצוב אתר משתמשים באיפוק רב בצבע, היא בגלל שלגולש הממוצע לוקח זמן להתרגל לכמות מרובה של צבעים. לכן לא מומלץ להשתמש ביותר מ-5 צבעים ורצוי שכולם ישתייכו או לקבוצת צבעים חמים או קרים.
היום רוב האתרים מתאפיינים ברקע לבן. מדובר בנוסחה מנצחת. הצבע הלבן הוא עדין ורך ומתאים לכל צבע באשר הוא, אבל הסיבה העיקרית לפופולאריות שלו היא בגלל שהוא צבע שהעיניים מסתגלות אליו במהירות ובקלות. הוא לא מסנוור, הוא לא מציק, הוא לא מחניק ולא רועש. נקי.
עיצוב אתרי אינטרנט שמבוסס על צבעים חמים כגון צהובים, חומים, ירוקים-צהבהבים, אדמדמים וכתומים, מקושר לעיתים תכופות לצבעי הזהב של הסתיו. מדובר בצבעים שהם יותר מרגשים אך מאידך הם גם יותר אגרסיביים לעין. לכן, מעצבים רבים משתמשים בהם בעדינות ובאיפוק, במנות קטנות.
מה לגבי עיצוב אתרי אינטרנט בצבעים כמו ירוקים וסגולים, שהם בעלי אלפי תת גוונים? בגדול - ככל שהצבע מכיל יותר כחול - כך הוא ישתייך לקבוצות הקרות. הקבוצות הקרות מבוססות על כחולים. ירוקים, סגולים, גוונים מסוימים של אדום, מג'נטה, מקושרים אינטואיטיבית עם עונות הקיץ והאביב. הם מוכרים כצבעים מרגיעים, נוחים ולכן הם מהווים בחירה פופולארית על פני הצבעים החמים והסוערים.
יש כמובן אתרים שעושים שימוש בצבעים חמים יחד עם צהובים, אך מדובר בשילוב שמבלבל את הגולש. מראה אתר רועש, עמוס ולא אמין הוא ממש לא מראה שגולשים נהנים לחזות בו. מעצבים רבים לא תמיד מודעים שהבחירה הצבעונית שלהם יוצרת סתירה אצל הגולש, ושרצוי להפריד בין "קר" ל"חם".
אביב יועצים ייעוץ שיווקי קידום בגוגל